X
تبلیغات
طراحی مدرن دانلود نرم افزار کتاب - PTC - پروتون جن ۲

پروتون جن ۲

 

کمپانی :

شرکت خودروسازی مالزیائی پروتون بعد از خرید شرکت خودروسازی لوتوس انگلستان با استفاده از تکنولوژی ساخت بدنه در لوتوس و استفاده از محرکه های میتسوبیشی همچون سایر مدل های قبلی پروتون که از این محرکه بهره می برد پروتون Gen 2 به مفهوم GENERATION2 یا نسل دوم را تولید و عرضه کرد . لوتوس انگلیس از خودرو سازان مطرح در ساخت خودرو های اسپرتی با بیشترین میزان پایداری و میتسوبیشی نیز از خودرو سازان مطرح در تولید خودرو های اسپرتی و حضور موفقیت آمیز در مسابقات WRC و رالی پاریس داکار و دیگر مسابقات می باشد . لنسر ایولوشن از اسپرتی های میتسوبیشی می باشد که امروزه از پدیده های خودرو های اسپرتی شهری به حساب می آید .

طراحی بدنه :

طراحی بدنه در GEN2 با هدف نسبتا ً موفق اسپرتی بودن صورت گرفته ، GEN2 در ابتدای مسیر طراحی عضلانی بوده و استفاده از خطوط پیوسته در بدنه به آن چهره ای پر قدرت بخشیده ، نمای جلوی خودرو الهام گرفته از چهره ببر که می توان در چراغ های جلو چکه گوشه چشمان ببر را در طراحی چراغ دید ، استفاده از طرح دایره در داخل چراغ خطر های عقب نیز الهام گرفته از چراغ خطرهای سوپر اسپرت ها می باشد و همین طور طرح دایره در چراغ های جلو و پروژکتور GEN2 به اضافه سپرهای بلند با توری مقابل رادیاتور .

طراحی دستگیره ها ، آینه های جانبی ، ارتفاع نسبتا ً زیاد بدنه و استفاده از چراغ های گرد جانبی راهنما ، همه در جهت نمایش یک خودرروی ۵ نفره با ظاهر اسپرتی می باشد .

طراحی داخلی :

استفاده از طرح داشبرد با آمپرهای گرد و نور خاص ، کلید ها و اهرم های تنظیم کننده روی داشبرد ، صندلی های طرح اسپرتی همچون ریکارو ، اهرم تعویض دنده ، اهرم ترمز دستی ، رو دری ها و دستگیره ها و… همه دست به دست هم داده تا فضائی اسپرتی برای سالن GEN2 محیا شود .

ایمنی :

GEN2 موفق به کسب ۳ ستاره ایمنی از مجموع ۵ ستاره ایمنی موسسه Euroncap شده است .

ایمنی فعال با مکانیزم ABS و EBD و در بخش ایمنی غیر فعال بدنه با شرایط جذب نیرو های وارده و حداقل انتقال به داخل سالن ، SRS و کمربند های محدود شونده الکترونیک .

ارگونومی :

GEN2 از حیث ارگونومی مطابق با الگو های اواخر دهه نود میلادی بوده و از مجموع ۱۰ امتیاز شرایط کسب ۷ امتیاز را امروزه داراست .

موتور :

موتور۴  سیلندر خطی ۱۶۰۰ سی سی  DOHC با ۱۶  ولو و سیستم تزریق MPFI  توان تولید ۱۱۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۴۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور را داراست . سرعت نهائی ، شتاب ۰  تا ۱۰۰ و مصرف سوخت در گیربکس دستی به ترتیب ۱۹۰ کیلومتر ، ۱۰٫۵ ثانیه و ۵٫۸ لیتر و در گیربکس اتومات ۱۸۵ کیلومتر ، ۱۳ ثانیه و ۶٫۲ لیتر می باشد . آلایندگی در  GEN2 از استاندارد EURO 3 برخوردارست ،  همچنین وزن GEN2 با گیربکس دستی ۱۱۷۵ کیلوگرم و اتومات ۱۱۹۵ کیلوگرم می باشد   .

گیربکس :

گیربکس ۵ سرعته دستی با سنکرونیزه مناسب و ۴ سرعته اتومات

ساسپنشن :

در جلو مک فرسون استرات با استرس بار و در عقب مولتی لینک با استرس بار ( استرس بار یا استبیلیزر بار )

ترمز :

جلو دیسکی ۱۵ اینچی تهویه شونده

عقب دیسکی ۱۵ اینچ

ABS و EBD

سیستم های پایداری :

فاقد سیستم های پایداری

آپشن :

ایربگ جلو SRS

فرمان هیدرولیک

قفل مرکزی

شیشه های برقی

ایرکاندیشن

سیستم صوتی با قابلیت پخش سی دی

رینگ اسپرت

تودوزی پارچه

سیستم محاسبه سوخت در ۲ وضعیت بر ۱۰۰ کیلومتر

تست درایو :

طراحی بدنه و فضای داخلی GEN2 توقع شما را از این خودرو بالا میبرد و GEN2 پاسخ های مختلفی به توقعات شما می دهد . حال به بررسی تک تک آنها می پردازیم .

۱ – توان حرکتی و شتاب گیری :

جن ۲ به دلیل وزن نسبتا ً زیاد و گیربکس سرعتی به نحوی که نسبت دنده ها موجب شتاب اولیه کمتر و در نهایت سرعت نهائی بیشتر می شود و همین طور مکانیسم ورود هوا به سیستم سوخت رسانی از جهش قابل قبولی در ابتدای حرکت برخوردار نمی باشد و بیشتر حرکت اولیه با قدرت بالاتری به نسبت شتاب انجام می شود ، حتی تورک مناسب این موتور با شرایط گیربکس باعث می شود که بتوان با دنده ۲ نیز به راحتی شروع به حرکت کرد .

۲ – هندلینگ :

شرکت پروتون مدل جن ۲ را در ابتدای ورود به ایران با شعار هندلینگ برتر به بازار معرفی کرد ، سیستم تعلیق این خودرو ، سیستم قابلی بوده و با اضافه شدن استرس بار توانمندی آن در قابلیت های هندلینگی ارتقاء پیدا کرده البته با تغییر در میزان ارتفاع در ساسپنشن و ارتفاع دیواره تایر در مدل عرضه شده در بازار ایران  اندکی از این قابلیت کاسته شده اما باز قابل قبول می باشد .

۳ – پایداری :

هر چند هندلینگ مناسب محصول مجموعه ی قابل در یک خودرو از قبیل شرایط اتاق و ساسپنشن است و پایداری نیز در این مجموعه شراکت جدی دارد اما توزیع وزن مناسب و بکار گیری ساسپنشن سخت و قوی و همین طور شرایط شاسی و کلاف اتاق موجب پایداری قابل قبولی در این خودرو شده است .

شتاب گیری متوسط در جنتو همین طور عدم تناسب قابل قبول در گیربکس با موتور و قیمت نسبتا ً بالا از معایب جنتو می باشد . اما زیبائی ، اسپرتی ، هندلینگ و پایداری در سرعت های بالا از جذابیت های آنست .

در مجموع پروتون جنتو قابلیت کسب ۷ امتیاز از مجموع ۱۰ امتیاز را داراست و می توان آنرا در دسته خودرو های متوسط قرار داد .

نویسنده : بهروز شریفیان

 

جهت مشاهده کامل تصاویر و متن کامل بروی نام خودروی مورد نظر کلیک نمایید

 

زانتیا

 

مگان ۲۰۰۰

 

نیسان ماکسیما

 

تندر L۹۰

 

مینیاتور

 

سمند EF7

 

پژو پارس

 

سمند LX

 

کیا اپتیما ۲۰۱۰

 

مشخصات انواع پراید

 

پژو ۲۰۶ صندوقدار ( V20 – SD )

 

هیوندا ورنا

 

پروتون جن ۲

 

سوزوکی گرند ویتارا

 

هیوندا سانتافه

 

GEN2



Powered By
BLOGFA.COM





Powered by WebGozar